Misstag du INTE ska göra som företagare

Att starta ett företag är svårt, det kan vara ännu svårare om du inte ens är i fysisk kontakt med ditt företag, eller om du inte är erfaren. Men tänk om det är båda? Att starta ett företag på internet samtidigt som du inte har erfarenhet. Då kan det vara riktigt klurigt, stressigt, och som sagt svårt. Därför så är det bra att läsa om varningar och misstag innan man börjar eller om man nyss börjat, så att man inte gör samma misstag som alla andra gör.

Tänk inte traditionellt. Att tänka traditionellt och på ett gammalt sätt kan skada ditt företag eller till och med göra så att du aldrig lyckas. Med att tänka traditionellt menar jag t.e.x gamla sätt att lyckas. Marknadsföring är en av dem sakerna, förut så kunde man marknadsföra sitt företag via en annons i tidningen eller pappersaffisch på torget. Men nu går inte det, iaf inte lika bra. Man kunde även köra på samma sätt i 2 år, men nu går inte det. Saker går snabbare framåt och då måste du och ditt företag det med. Ändra saker 5ggr per år, gör reklam på nätet!

Bry dig alltid om kunderna. Bara för att du inte kan se kunderna betyder det inte att de inte finns. De finns, de styr ditt företags framtid. Om du inte bryr dig om kunderna så minskar chanserna att de kommer tillbaka, men chanserna för att deras bekanta blir kunder minskar även. Du kan eventuellt förlora tusentals kunder om du inte bryr dig om dem. Det kanske låter uppenbart att man ska bry sig om dem, men många nyföretagare prioriterar pengar över kunder utan att de ens inser det. Detta kan förstöra företaget totalt! Jag säger inte att du inte ska bry dig om pengar, men prioritera inte pengar 100% mer än kunder. Ha en fin balans.

Image. Ditt företag måste skaffa en image innan folk gör det åt dig. Image är en av dem viktigaste sakerna i företagande. Om ditt företag säljer skor så ska dens image vara att skorna är bra, coola, pålitliga osv. Skoföretaget måste ge den bilden till kunderna innan kunderna gör sin egen bild, t.e.x att skorna är fula eller dåliga. Du kan skapa image genom marknadsföring, informera om produkterna på ett bra sätt, vara professionell och hjälpa så mycket som du kan när kunder/människor undrar något eller behöver hjälp.

Sammanfattning: Tänk inte på gamla sätt, när systemet ändras så borde ditt företag med.
Bry dig om kunder, det är de som styr ditt företags framgång.
Se till att ha en bra image, image är anledningen till varför folk köper Versace parfym för 1000kr. Det företaget har en bra image.